Deel 2: Data uit verschillende site collecties tonen met SharePoint Search

Een Search Scope aanmaken dat op een content type filtert

Dit is het tweede deel van een serie artikelen waarin ik laat zien hoe je data kan tonen uit verschillende site collecties. In het eerste deel heb ik laten zien hoe je een content type op site collectie niveau aanmaakt en in dit deel zal ik laten zien hoe je Search Scope aanmaakt om op dit content type te kunnen filteren.

In deze serie:

 

Search opzetten

Voordat we een Search Scope aan kunnen maken zal SharePoint search eerst geconfigureerd moeten worden. In het volgende artikel wordt uitgelegd hoe je SharePoint Search op kan zetten: http://sharepointgeorge.com/2010/configuring-enterprise-search-sharepoint-2010/.

 

Een Managed Poperty maken voor het content type

Er zal eerst een Managed Property aangemaakt worden, zodat de scope kan filteren op het content type (zie deel 1 van deze serie).

Open Central Administration - Manage Service Applications, en selecteer the Search Service Application. Klik op Metadata properties , onder Queries and Results in de linker navigatie.

 

 

 

 

 

 

In het volgende scherm, klik op Content Type om de properties te openen.

 

 

 

 

 

Selecteer de Allow this property to be used in scopes checkbox en klik op OK.

 

 

 

 

 

 

Een Shared Search Scope maken

De volgende stap is het maken van een Shared Search Scope voor het News content type. Klik op Scopes , onder  Queries and Results in de linker navigatie.

 

 

 

 

 

Klik op New Scope en vul in het Create Scope Scherm als titel News in. Laat alle andere  eigenschappen staan en klik op OK.

 

 

 

De nieuwe Search Scope is nu aangemaakt en de volgende stap is om er een Rule aan toe te voegen. Klik op Add Rules. Selecteer in het volgende scherm Property Query. Selecteer in de Add property restriction dropdownlist Content Type en voeg in de tekstbox daaronder News toe en klik op OK.

 

 

 

 

Content Indexeren

De voorbeeld data die in het vorige deel aan de lijsten toegevoegd is zal eerst geïndexeerd moeten worden voordat we het kunnen tonen in een SharePoint Search Web Part. Nadat de search service applicatie geconfigureerd is en de scope is aangemaakt is het nu tijd om de content te indexeren.

Selecteer Content Sources, onder Crawling in de linker navigatie en klik op Start all crawls.

 

 

 

 

 

Samenvatting

In dit tweede deel hebben we een search scope aangemaakt die door de SharePoint Search web parts gebruikt kan worden om data te tonen uit verschillende site collecties en we hebben de content geïndexeerd d.m.v. een Search Crawl. In het volgende en laatste deel gaan we het Search Web Part toevoegen aan een SharePoint site om de data daadwerkelijk te tonen.

 


avatar

Dit artikel is geschreven door: Sjoukje Zaal

Mijn naam is Sjoukje Zaal, ik werk als Technical Enterprise Solution Consultant bij Ordina en ik ben mede-oprichter van SPC NL. Ik heb een passie voor SharePoint en .Net en mijn interesses gaan voornamelijk uit naar de integratie van SharePoint met andere technologieën en pakketten, workflow en BCS.

  1. 2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*