SharePoint

E-mail notificaties voor takenlijst in SharePoint 2013

23 juli 2014

In SharePoint 2013 vindt u de optie e-mail notificaties voor de takenlijst niet meer terug. Vroeger (in eerdere versies van SharePoint) was deze functionaliteit te vinden via de volgende stappen: Li​jstinstellingen > Geavanceerde instellingen > Stuur een e-mail wanneer de eigenaar wordt toegewezen? (Ja/Nee).

Deze optie bestaat nog steeds voor de lijst Issues (Problemen bijhouden) in SharePoint 2013. Het goede nieuws is dat je nog steeds in staat bent om deze functionaliteit te activeren voor een takenlijst in SharePoint 2013. Het enige wat je nodig hebt is Windows PowerShell. Gebruik het onderstaande script om e-mail notificaties voor een specifieke takenlijst aan te zetten (in het voorbeeld hieronder genaamd ‘Taken’).

[sourcecode language=”Csharp”]
Add- PSSnapin Microsoft.SharePoint.Powershell
$ web = Get- SPWeb ” http://myServer/myWeb ”
$ list = $ web.Lists.TryGetList ( “Taken” )

$ list.EnableAssignToEmail = $ true
$ list.Update ( )

[/sourcecode]

​​Zodra de e-mail notificaties zijn ingeschakeld voor de lijst met taken, zal je de bekende melding “De inhoud van dit artikel wordt verstuurd als een e-mailbericht naar de persoon of groep aan wie het item in toegewezen” krijgen bij het maken of bewerken van een item in de lijst.

Opmerking: Voordat je deze code uitvoert, zorg ervoor dat de uitgaande e-mail is geconfigureerd voor de web applicatie. De optie e-mail notificatie voor lijst Issues staat niet in de gebruikersinterface totdat deze is geconfigureerd. Het is dus het beste om deze te configureren voordat je de bovenstaande PowerShell code gaat uitvoeren voor een takenlijst.​

You Might Also Like

Geen reacties

Plaats een reactie